-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40901 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

امام علي(ع) در مورد خطر بني​اميه چه فرموده​اند؟
دربارة فتنة بني اميّه، ايشان كلمات زيادي دارند. يكي از خصوصياتي كه علي(ع) براي بني اميّه ذكر مي​كند اين است كه مي​گويد: مساوات اسلامي به دست اينها بكلي پايمال خواهد شد و آنچه كه اسلام آورده بود كه مردم همه برابر يكديگر هستند ديگر در دورة بني اميّه وجود نخواهد داشت، مردم تقسيم خواهند شد به آقا و بنده و شما مردم بندة آنها در عمل خواهيد بود. در جمله​اي چنين مي​فرمايد: «حَتّي لا يَكونَ انْتِصارُ اَحَدِكُمْ مِنْهُمْ اِلّا كَانْتِصارِ الْعَبْدِ مِنْ رَبِّهِ» كه خلاصه​اش اين است كه برخورد شما با اينها شبيه برخورد يك بنده با آقا خواهد بود؛ آنها همه آقا خواهند بود و شما حكم برده و بنده را خواهيد داشت.
دومين چيزي كه در پيش​بيني​هاي اميرالمؤمنين آمده است و بعد رخ داد، سر به نيست شدن به اصطلاح روشنفكران بعد از ايشان است. تعبير حضرت چنين است: «عَمَّتْ خُطَّتُها وَ خُصَّتْ بَلِيَّتُها» اين بليه​اي است كه همه​جا را مي​گيرد ولي گرفتاريهايش اختصاص به يك طبقة معين پيدا مي​كند. تعبير حضرت، تعبير بسيار عالي و خوبي است. اين​طور مي​فرمايند: «وَ اَصابَ الْبَلاءُ مَنْ اَبْصَرَ فيها وَ اَخْطَأَ الْبَلاءُ مَنْ عَمِيَ عَنْها» هر كس كه بصيرتي داشته باشد و به قول امروز روشنفكر باشد، هركس كه فهم و دركي داشته باشد، اين بلا و فتنه او را مي​گيرد، زيرا نمي​خواهند آدم چيز فهمي وجود داشته باشد. و تاريخ نشان مي​دهد كه بني​اميّه افراد به اصطلاح روشنفكر و درّاك آن زمان را درست مثل مرغي كه دانه​ها را جمع كند، يك يك جمع مي​كردند و سر به نيست مي​نمودند، و چه قتلهاي فجيعي در اين زمينه انجام دادند!
مسألة سوم هتك حرمتهاي الهي است. ديگر حرامي باقي نمي​ماند مگر اينكه اينها مرتكب خواهند شد و عقد بسته​اي از اسلام باقي نمي​ماند جز اينكه باز مي​كنند: «وَ لُبِسَ الْاِسْلامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلوباً» اسلام را به تن مردم مي​پوشانند اما آنچنان كه پوستيني را وارونه بپوشانند. شما مي​دانيد كه خاصيت پوستين يعني گرم كردن و نيز زيبايي نقش و نگارهاي آن وقتي بروز مي​كند كه آن را درست بپوشند. اگر پوستين را وارونه بپوشند، يك ذره گرما ندارد و بعلاوه يك امر وحشتناكي مي​شود كه مورد تمسخر افراد قرار مي​گيرد

مجموعه آثار شهيد مطهري ج 17ـ حماسه حسيني صفحه: 366 ـ 367
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.